Jak reklamować hotel w Internecie? Zdradzamy tajniki reklamy hotelu w sieci!
Prowadzisz hotel lub pensjonat?
Marzysz o dotarciu do nowych klientów i zwiększaniu zysków każdego dnia?
Jeśli TAK to nasz wpis jest właśnie dla Ciebie! Dziś przyglądamy się tajnikom marketingu internetowego w branży hotelarskiej.
Po co Ci reklama hotelu online?
Powodów jest wiele.
Sam z resztą na pewno wiesz, że w dzisiejszych czasach nie można pozwolić sobie na pozostanie w tyle za konkurencją, a obecność w sieci jest naszym oknem na świat. Reklamie hotelu online zawdzięczasz zaś:
- zwiększenie świadomości Twojej marki,
- pomoc w budowaniu pozytywnego wizerunku,
- możliwość dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów
- i łatwiejszą sprzedaż.
To dlatego kluczowym elementem skutecznej strategii marketingowej powinna być reklama Twojego hotelu online.
Jak wypromować hotel w sieci? Odkryj sekrety skutecznej reklamy!
Promocja Twojego hotelu w internecie powinna pokazać, jakie wyjątkowe korzyści otrzyma klient, który podejmie decyzję o dokonaniu rezerwacji właśnie u Ciebie. Warto również, aby odbywała się na wielu płaszczyznach.
1. Strona www
Korzyści:
- dotarcie do szerokiego grona odbiorców,
- prezentacja oferty,
- poprawa wizerunku,
- poprawa obsługi klienta,
- zwiększona ilość rezerwacji bezpośrednich.
Zagrożenia:
- brak wiedzy i umiejętności potrzebnych, by odpowiednio zaprojektować stronę,
- niskie pozycje w wyszukiwarkach,
- nieaktualne lub nieprawdziwe informacje, pogarszające reputację hotelu.
Trik od Well:
Właściwie zaprojektowana strona internetowa przyczynia się do tworzenia pozytywnych wrażeń i znacząco poprawia reputację hotelu w sieci. Pozwala także na pokazanie tego, co czeka gościa gdy zjawi się w Twoim obiekcie. Aby tak się stało musisz, jednak zadbać o: jej przejrzystość, możliwość przeglądania za pomocą urządzeń mobilnych, wysokiej jakości zdjęcia i filmy, sekcję z opiniami gości, a także intuicyjny system rezerwacji.
2. Wyszukiwarki np. Google Ads
Korzyści:
- dotarcie do klientów, którzy mogą już szukać hotelu,
- wyświetlanie reklamy w miejscu, w którym poszukują informacji,
- zachęcanie do dokonywania rezerwacji.
Zagrożenia:
- nieprzemyślana strategia,
- wysokie koszta i brak zwrotu z inwestycji.
Trik od Well:
Jeśli marzysz o sukcesie w branży postaw na kampanie reklamowe ukierunkowane na słowa kluczowe związane z hotelem i jego lokalizacją. Pamiętaj też o remarketingu, aby dotrzeć do użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę internetową, jednak nie podjęli żadnego działania, nie zapominając o zachęcaniu ich do dokonywania rezerwacji. Ustaw też dzienny lub miesięczny budżet, aby kontrolować wydatki i wykorzystuj analitykę do śledzenia wydajności Twoich kampanii.
3. Social media np. Instagram, Facebook
Korzyści:
- tworzenie społeczności wokół marki,
- budowanie pozytywnego wizerunku,
- zbieranie i wykorzystywanie opinii gości,
- zachęcanie do dokonywania rezerwacji.
Zagrożenia:
- brak wiedzy lub czasu na prowadzenie profili,
- nieefektywna komunikacja z klientami,
- skoncentrowanie wyłącznie na polubieniach.
Trik od Well:
Social media są najlepszą przestrzenią do pokazywania się jako przyjaznego i otwartego obiektu. W reklamach, które w nich stosujesz, uwzględniaj specjalne promocje, oferty czasowe, pakiety pobytowe oraz organizowane przez hotel wydarzenia. Na swoich profilach regularnie publikuj też angażujące odbiorców, wartościowe treści, dotyczące np. lokalnych wydarzeń czy atrakcji turystycznych.
4. Platformy rezerwacyjne np. TripAdvisor, Booking.com
Korzyści:
- dotarcie do szerokiego grona klientów,
- prezentacja oferty hotelu,
- zapewnienie możliwości dokonania rezerwacji,
- pozyskiwanie informacji zwrotnej.
Zagrożenia:
- nieprzemyślana strategia,
- zniknięcie w gąszczu wielu podobnych ofert.
Trik od Well:
Pamiętaj, że profil Twojego hotelu powinien być kompletny i aktualny. Również w tych miejscach powinieneś informować potencjalnych gości o promocjach i ofertach specjalnych. Koniecznie zwróć uwagę także na recenzje – odpowiadaj na nie w sposób profesjonalny i rzetelny. Rozwiązuj ewentualne problemy i dziękuj za pozytywne opinie odwiedzających.
5. E-mail
Korzyści:
- możliwość bezpośredniego dotarcia do obiorców,
- wywoływanie pozytywnych emocji,
- reagowanie na bieżące wydarzenia,
- oszczędzanie na reklamie,
- zwiększona lojalność gości.
Zagrożenia:
- nie zbieranie adresów,
- nie pozostawianie możliwości rezygnacji z newslettera,
- nie przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych i prywatności,
- nieangażujące treści.
Trik od Well:
Zbieraj adresy e-mail swoich klientów za pośrednictwem strony internetowej czy systemu rezerwacji, a także podczas zameldowania lub wymeldowania w obiekcie. Segmentuj swoją listę mailingową w oparciu o kryteria, takie jak zachowanie gościa podczas poprzednich rezerwacji, preferencje lub lokalizacja, aby dostosować wiadomości do jego oczekiwań i potrzeb.
6. Serwisy dystrybucji wideo np. Tiktok, YouTube
Korzyści:
- skuteczne przyciąganie nowych klientów,
- zwiększenie liczby rezerwacji,
- zwiększona rozpoznawalność Twojego obiektu,
- zaangażowanie obserwujących.
Zagrożenia:
- niskiej jakości treści,
- brak wiedzy lub czasu,
- nieznajomość grupy docelowej.
Trik od Well:
Prowadzenie marketingu internetowego z wykorzystaniem formy wideo jest świetnym sposobem na promowanie oferty. Przypomnij więc sobie wszystkie informacje na temat odbiorców, poszukaj inspiracji i zacznij nagrywać materiały pokazujące: otoczenie Twojego hotelu, jego usługi, udogodnienia, obsługę i relaksujących się gości. Zadbaj o spójność i estetykę treści i pokaż odbiorcy miejsca, ludzi i doświadczenia, z którymi będzie mieć do czynienia gdy pojawi się w Twoim obiekcie. Tworząc filmy promocyjne hotelu reaguj na bieżące wydarzania, wykorzystuj popularne hashtagi i trendy.
Skuteczna reklama hotelu w sieci. Sprawdź jak robimy to w Well!
Właściciele obiektów noclegowych często zapominają, jak istotna dla gości jest wartość dodana w postaci: unikalnych przeżyć, personalizacji obsługi, specjalnych usług czy drobnych gratisów, które ułatwiają zapadanie w pamięć. Wiele hoteli skupia się na rywalizacji jedynie pod względem wystroju, aby wyróżnić się wśród licznych pozycji na portalach rezerwacyjnych takich jak Booking.com. Aby nie powielać ich błędu, nim przystąpisz do promocji w sieci, odpowiedz sobie na pytania: kim są moi goście, jakie mają problemy i w jaki sposób rozwiąże je moja oferta. Następnie możesz zaproponować im takie proste udogodnienia jak wydłużenie godzin przyjmowania zamówień, czy pomoc w bezstresowym zorganizowaniu konferencji.
Najlepszy marketing i reklama hotelu w sieci
Powyższe strategie skierują Twój hotel w stronę sukcesu. Pamiętaj, jednak że warto skorzystać z pomocy agencji, takich jak nasza — Well marketing, jeśli nie masz czasu i sił, aby samodzielnie opanować metody promocji online.
Nie trać okazji na rozwój! Z chęcią pokażemy Twój obiekt, tak aby zwiększyć zasięgi i sprzedaż.
Odezwij się do Well, a wspólnie podbijemy cyfrowy świat!
Well marketing
– ul.Matejki 9/143, 91-402 Łódź
– formularz https://www.well-marketing.pl/kontakt/
– tel. 516 004 141