Podpowiadamy jak opracować hotelowy pakiet świąteczny!


Prowadzisz hotel?

Zastanawiasz się jak przygotować swój resort na okres świąteczny?

Dziś odpowiemy na to pytanie!

Usiądź wygodnie i dowiedz się:

  • Po co Ci świąteczna oferta,
  • Co powinna zwierać,
  • Jak opracować taką ofertę,
  • I jak bez trudu wprowadzić ją w życie!
święta w hotelu

Sprawdź, dlaczego warto przygotować ofertę hotelu na święta!


Musisz wiedzieć, że atrakcyjne pakiety świąteczne przekładają się na:

  • Wdzięczność odwiedzających,
  • Pozytywne opinie,
  • Rekomendacje,
  • A przede wszystkim Twoje zyski.

Stanowią klucz do korzyści nie tylko w grudniu, ale także w styczniu i lutym. To, zatem doskonały sposób na zwiększenie sprzedaży, także w tym trudniejszym dla hotelarzy okresie roku. 

Choinka i uroczysta kolacja — co zawiera doskonały pakiet świąteczny?


Coraz więcej Polaków decyduje się na spędzanie świąt poza domem. 

Pragniesz zapewnić im niezapomniane chwile?

Opracuj szczególną ofertę, która obejmie:

  • Noclegi w udekorowanych apartamentach,
  • Wyżywienie oraz sezonowe pozycje w grudniowym menu,
  • Dostęp do basenu, a także strefy spa i jej zimowych usług,
  • Upominki dla odwiedzających,
  • Oraz program unikalnych wydarzeń, takich jak:
    • wspólne ubieranie choinki,
    • uroczysta kolacja wigilijna, 
    • wizyta św. Mikołaja, 
    • świąteczne warsztaty artystyczne (np. tworzenia wieńców, dekorowania kartek), 
    • kulig, 
    • ognisko,
    • festyn,
    • koncerty,
    • kolędowanie,
    • a nawet świąteczny bal.


Jak przygotować się na święta w hotelu? Zaplanuj swoją ofertę!

1. Zastanów się kim będą goście 

W tym wyjątkowym czasie hotele odwiedzają różne grupy osób. Bywają to pary, seniorzy, a nawet całe rodziny z dziećmi. Każda z nich, ma jednak inne potrzeby i oczekiwania, którym należy sprostać. Na samym początku przygotowań odpowiedz, więc na pytanie — kim będą goście, którzy zdecydują się na świąteczny pobyt w moim hotelu?

2. Zaplanuj terminy

Zastanów się kiedy chcesz realizować ofertę i na ile nocy zaplanowane będą pakiety w czasie świąt. Nie zapomnij również o przemyśleniu opcji na Sylwestra, aby także w tym dniu zaproponować swoim gościom coś extra.

3. Wybierz udogodnienia

Wspólne morsowanie, lepienie pierogów, a może wypady na lodowisko? Oprócz podstawowych udogodnień, takich jak pokój i wyżywienie, postaw na szereg atrakcji i doświadczeń, który zachwyci hotelowych gości. Dopasuj poszczególne usługi do świątecznych pakietów i z ich pomocą wyczaruj wyjątkową atmosferę.

4. Określ ceny

Przyszła pora na wycenę każdego z pakietów. W tym celu warto zwrócić uwagę na: cechy poszczególnych segmentów grupy docelowej, ilość bookowanych nocy, a także koszt oferty dla lojalnych gości. Na tym etapie pamiętaj też, aby uwzględnić wartość wszystkich udogodnień oraz atrakcji – od prowadzenia warsztatów po organizację sezonowych wydarzeń i imprez. Nie zapominaj również o atrakcyjności cen związanych ze wcześniejszym dokonaniem rezerwacji oraz uwzględnieniu korzystnych kosztów w przypadku oferty last-minute.

5. Przygotuj materiały marketingowe i zadbaj o promocję na święta w sieci

Aby Twoja oferta była widoczna, przygotuj materiały marketingowe, w tym opisy pakietów na stronie, a także broszury i ogłoszenia. Nie zapomnij, aby zawierały wszystkie istotne informacje takie jak terminy, ceny czy udogodnienia. 

Postaw także na intensywną promocję w social mediach, aby już w listopadzie pokazać internautom, że to właśnie u Ciebie powinni spędzić święta. Pamiętaj, że w zadaniu tym z chęcią wesprą Cię specjaliści od marketingu i reklamy np. zespół Well.

6. Zadbaj o obsługę w okresie świątecznym

Przy grudniowym, pełnym obłożeniu będziesz pracować więcej. Z wyprzedzeniem poinformuj, więc swój zespół o planowanym wydłużeniu godzin pracy. Rozważ, również zatrudnienie kogoś, kto będzie wsparciem w tym szczególnym czasie.

święta w hotelu

W jaki sposób wprowadzić to w życie?


Bądź gotów na czas

Tak naprawdę już z początkiem listopada powinieneś poinformować odbiorców o świątecznej ofercie, a w połowie grudnia zamknąć listę rezerwacji. Gdy minie czas zadumy związany z uroczystością Wszystkich Świętych, przedstaw swoim odbiorcom wizję wyjątkowych, klimatycznych świąt w Twoim obiekcie.


Zadbaj o możliwość rezerwacji online

Pamiętaj, że w dzisiejszych czasach nie brakuje osób poszukujących hoteli online. Z myślą o nich przygotuj np. dedykowaną zakładkę na stronie internetowej. Dzięki temu zyskasz ich zaufanie i stworzysz pozytywne wrażenie, które zaskutkuje zwiększeniem liczby odwiedzających. 


Zatroszcz się o szczegóły

Postaw na dużą choinkę w recepcji, piękne białe obrusy, girlandy, świece oraz stroiki. Niech Twój hotel zabłyśnie świątecznym blaskiem i stworzy niesamowitą atmosferę dla wszystkich, którzy go odwiedzą. Pomyśl o każdym szczególe, nie zapominając o umieszczeniu ozdób również w pokojach hotelowych. 


Zostań Świętym Mikołajem

Wszyscy kochamy dostawać prezenty! Dzięki nim czujemy się wyjątkowi i pragniemy się odwdzięczyć. Goście hotelu nie są tu wyjątkiem. Witaj ich, więc z otwartymi ramionami oraz drobnymi podarunkami, które sam chciałbyś otrzymać pod choinkę. 


Bądź kreatywny i dostarczaj wrażeń

Nie bój się zaszaleć i organizować nietypowe atrakcje. Myśl nieszablonowo i zaproponuj odwiedzającym coś innego, niż wspólne ozdabianie pierniczków czy pakowanie prezentów. Pamiętaj, że aby wywołać efekt wow, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów w dziedzinie marketingu, których doświadczenie w branży będzie szczególnie pomocne w przygotowywaniu oferty na świąteczne dni.

święta w hotelu


Poczuj świąteczną atmosferę i zaraź nią Twoich gości!

Każdy sezon tworzy potrzeby, którym warto wyjść naprzeciw. Zima nie jest tutaj wyjątkiem.

Otwórz się, więc na urok Gwiazdki i zaoferuj swoim gościom przeżycia, które zostaną z nimi na długo.

Odezwij się do specjalistów z Well marketing i już dziś zaplanuj w swoim hotelu najpiękniejsze święta!





– ul.Matejki 9/143, 91-402 Łódź

– formularz  https://www.well-marketing.pl/kontakt/

– tel. 516 004 141

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *