Jak dzielą się salony kosmetyczne i fryzjerskie?
Na bazie naszego wieloletniego doświadczenia skategoryzowaliśmy salony urody na trzy główne kategorie — małe, średnie i duże. Dziś zaczynamy od początku, dlatego ten wpis poświęciliśmy w całości małym salonom.
Jeżeli teraz zastanawiasz się:
- Co kryje się pod określeniem „mały salon kosmetyczny” i czy Twój salon taki jest?
- Jaki jest największy błąd popełniany przez właścicielki małych salonów fryzjerskich i kosmetycznych?
- Czy mały salon kosmetyczny potrzebuje marketingu i musi reklamować się w Internecie?
- A jeżeli tak, to co zrobić, żeby marketing i kampanie reklamowe w mediach społecznościowych przynosiły najlepsze efekty?
Gwarantujemy, że tego wszystkiego dowiesz się z tego artykułu!
Jesteś gotowa? W takim razie zaczynajmy!
Mały gabinet beauty — czyli jaki?
To proste! Małe salony to takie, w których pracuje od jednej do dwóch osób. Przychody takiego salonu zazwyczaj oscylują w granicach od 10 000 do 15 000 złotych miesięcznie.
W tej kategorii są salony, które muszą postawić na szybki rozwój. Dlaczego? Ponieważ najważniejszym celem jest zdobycie jak najszybciej i jak największej liczby klientów, aby salon kosmetyczny mógł się rozwijać i generować dochody. Warto zadbać o to, aby przekształcić tychże klientów w stałych i lojalnych bywalców twojej firmy.
Niestety w branży kosmetycznej, przy małych salonach powszechna jest następująca sytuacja: jedyną formą budowania rozpoznawalności i zdobywania nowych klientów jest rekomendacja. Czyli opieranie się wyłącznie na nadziei, że Twoi stali klienci polecą Cię swoim znajomym.
Błędy w marketingu salonu kosmetycznego popełniane przez właścicielki
Nie spodziewałaś się tego, prawda?
Spokojnie. Skorzystaj z naszego doświadczenia. Dzielimy się swoją wiedzą, aby pomóc Ci osiągnąć sukces. Z nami możesz uniknąć popełniania błędów! A to przyczyni się do rozwoju Twojego salonu. Wykorzystaj ten czas na rozwinięcie firmy, będziesz mogła poświęcić go na rozkwit swojego salonu.
Oczywiście rekomendacje klientów są bardzo ważne, ale… one same nie zagwarantują Ci sukcesu. To stanowczo za mało. Musisz pamiętać, że sukces małego salonu kosmetycznego jest wynikiem wielu połączonych ze sobą składników! To m.in. skuteczny marketing w salonie, reklama salonu kosmetycznego w Internecie, przygotowany content marketing, odpowiednia promocja salonu poprzez zdjęcia i wideo czy reklamy w facebook ads. Należy zadbać także o dobre pozycjonowanie witryny salonu beauty w wyszukiwarce google, tak aby potencjalni klienci łatwo mogli Cię znaleźć.
W końcu walczysz o większe przychody dla swojego salonu kosmetycznego lub fryzjerskiego, czyli o większą ilość pieniędzy generowanych przez Twój salon każdego miesiąca. Musisz jak najszybciej dojść do poziomu, gdzie zaczniesz zarabiać pieniądze, albo (w bardziej pesymistycznym przypadku), przynajmniej wyjdziesz na zero. Pamiętaj, że w przypadku branży beauty warto co miesiąc analizować koszty oraz wydatki salonu.
Ten moment musi nastąpić, zanim skończą Ci się pieniądze.
Mimo że bazowanie na rekomendacjach, może się wydawać bardzo dobrym pomysłem, (i dużo tańszym, ponieważ nie wydajesz pieniędzy na marketing!). Pewnie od dziewczyn z branży słyszałaś, że opinie i polecanie twoich usług to najlepsza forma marketingu. Pamiętaj, że to jest przede wszystkim najdłuższa forma marketingu!
Dlaczego?
Żeby polecić jakąś firmę (czyli w naszym przypadku mały salon kosmetyczny), osoba (klient) musi zdobyć zaufanie do Twojej firmy! A na zdobycie zaufania potrzeba czasu, czyli wielu wizyt w Twoim salonie.
Weź pod uwagę, że pracujesz w branży beauty. W naszej branży klientki rzadko chwalą się swoim koleżankom, gdzie były na zabiegach. Nie mówią o fantastycznej obsłudze klienta czy o rewelacyjnych efektach. To, co się dzieje w salonie, najczęściej zostaje między nią a zabiegowcem, czy kosmetyczką. Poza tym polecenia są najczęściej przypadkowe.
Właśnie dlatego zostawianie losu Twojego salonu kosmetycznego w „rękach” rekomendacji i opinii od klientów nie jest najlepszym pomysłem.
To po prostu jest za duże ryzyko.
Jeżeli nie rekomendacje, to co? Reklama salonu kosmetycznego na Facebooku, Instagramie czy Goggle Ads
Zasady prowadzenia dochodowego, czyli opłacalnego biznesu zakładają, że na marketing powinniśmy wydawać minimum 10% przychodu miesięcznego. Oczywiście trzeba dodać, że to dotyczy firm o ustabilizowanej pozycji rynkowej, czyli takich, które już są na rynku długi czas i nie muszą walczyć o utrzymanie się za wszelką cenę.
Przy sprzyjających okolicznościach, wysokość inwestycji w marketing może spaść do 6-8% wydatków miesięcznych.
Jak robią to profesjonaliści w branży beauty? Czyli budżet na kampanie reklamowe dla salonu fryzjerskiego i kosmetycznego
Ciekawostka ze świata marketingu!
Na pewno znasz międzynarodową markę Coca-Cola. Mimo istnienia na rynku już 136 lat ta firma każdego miesiąca wydaje na działania marketingowe 16-18% swojego budżetu. Pomyśl, mimo jednej z najsilniejszych pozycji na rynku, czyli wielkiej, globalnej rozpoznawalności, Coca-Cola dalej inwestuje w marketing. Każdego miesiąca. Dzięki temu pozostają w świadomości klientów na stałe. W końcu każdy z nas zna Coca-Colę i ich Świętego Mikołaja.
Chcesz otworzyć salon kosmetyczny i pozyskać nowych klientów?
Salon, który dopiero zaczyna swoją przygodę na rynku beauty musi rozwinąć skrzydła, żeby polecieć. A żeby to było możliwe, potrzebuje odpowiednich zasobów i wsparcia, aby dobrze wystartować. W takiej sytuacji inwestycja w marketing powinna być wyższa. Jak bardzo? Według wskazań specjalistów i trenerów biznesowych powinno to być nawet 20-30% miesięcznego przychodu.
Jak przygotować promocję salonu kosmetycznego lub fryzjerskiego?
Pewnie teraz w głowie masz tylko jedną myśl, założymy się, że brzmi ona mniej więcej tak: „Mam wydawać tak duże pieniądze na marketing? Przecież mnie na to nie stać!!”
Powiedzmy sobie szczerze, założenie firmy z usługami kosmetycznymi i fryzjerskimi, bez odłożonych pieniędzy to duże utrudnienie już na starcie. Opcje są dwie — albo mamy źródło, żeby dofinansować firmę i rozwój postępuje szybko, albo… firma rozwija się wolniej. Dlatego już na samym początku upewnij się, że będziesz mieć określony budżet na działania reklamowe dla salonu.
Niestety w pewnym momencie sytuacja finansowa może Cię przygnieść i pieniądze, które zarabiasz każdego miesiąca, nie będą wystarczać nawet na podstawowe wydatki. To prowadzi do najtrudniejszej sytuacji dla każdego właściciela biznesu.
Do bankructwa.
Niestety, na rynku beauty taka sytuacja jest bardzo powszechna. Scenariusz jest zawsze podobny – dziewczyna w trakcie studiów lub już po otwiera niewielki gabinet. Część z nich odnosi sukces i ich salon może przynieść wiele korzyści. Część jest zmuszona do zamknięcia salonu.
Jak odnieść sukces i skutecznie reklamować salon urody?
Marketing dla małego salonu beauty. Dla nas odpowiedź jest oczywista. Inwestycja w marketing! To właśnie dlatego dzielimy się z Tobą swoją wiedzą i doświadczeniem.
Dlaczego? Ponieważ marketing odpowiada za przyciągnięcie uwagi i pozyskanie zainteresowania. Innymi słowy, ludzie dowiadują się o istnieniu Twojego salonu kosmetycznego. Możesz być najlepszym fachowcem, ale bez przyciągnięcia uwagi nikt się o tym nie dowie. Garstka osób, które trafią do Ciebie przypadkiem, nie zapewni Ci tylu klientów, ilu zapewnia Ci stabilność finansową.
Masz w swoim salonie świetną usługę i rewelacyjny zabieg?
Świetnie! Teraz zadbaj o zwiększenie rozpoznawalności. Ludzie dookoła muszą wiedzieć, że istniejesz Ty, że prowadzisz salon. Muszą wiedzieć, że możesz im pomóc. Niestety, bez marketingu będzie Ci bardzo trudno. Dlatego musisz zadbać o to, aby na Twojej stronie znalazły się ważne informację o Twoim salonie takie jak adres salonu czy możliwość rezerwacji online, a także możliwość zapisu do newslettera lub programu lojalnościowego. Możesz to zrobić samodzielnie lub zlecić profesjonalistom.
Jak promować i wykorzystać potencjał marketingu w małym salonie kosmetycznym?
W zależności od:
- Usług, jakie świadczysz w swoim gabinecie,
- Twojego doświadczenia i wykształcenia,
- Miasta, w którym pracujesz,
- Salonów, które znajdują się w pobliżu,
- Średnich cen usług w Twojej okolicy,
- Określenia Twojej grupy docelowej, czyli klientów, do których kierujesz ofertę,
można prawidłowo określić jaki marketing będzie odpowiedni dla Ciebie. To cenna informacja, ponieważ dzięki niej, dowiemy się, w jaki sposób powinniśmy prowadzić działania marketingowe, abyś cieszyła się najlepszymi wynikami!
Obecność w mediach społecznościowych jest zbędna? Czy prowadzenie strony internetowej i email marketingu ma sens?
W internecie jest cała masa osób, które mówią, że „wiadomo, social media to podstawa. Ale taka strona internetowa jest już nieistotna. Email marketing to już w ogóle nie ma sensu, przecież wystarczy nagrywać rolki na Instagramie”. Sprawdźmy czy mają rację.
W obecnej sytuacji rynkowej na zabiegi kosmetyczne kosztujące 200 – 300 złotych stać osoby, które mają średnio 30-40 lat. Żeby było ciekawiej według statystyk i badań, ci ludzie są średnio zainteresowani oglądaniem instagramowych rolek. Z social mediów korzystają najczęściej w celach rozrywkowych. Czy to znaczy, że promowanie Twojej marki w social mediach jest bez sensu?
Oczywiście, że nie!
Prowadzenie firmowych social mediów jest bardzo ważnym elementem budowania marki, dbania o swoich klientów, pokazania pracy salonu i poszerzania rozpoznawalności salonu kosmetycznego wśród odbiorców.
Pamiętaj, że wszystkie działania, które są robione samodzielnie, niestety zazwyczaj nie są w żaden sposób przemyślane, ani w żaden sposób zaplanowane. O ile wiemy, że powinniśmy coś robić, to jednak nie wiemy właściwie, co powinniśmy robić, aby zwiększać zasięgi. Nie wiemy:
- Kto powinien wyświetlać i reagować na publikowane treści,
- Jaka powinna być jego reakcja,
- Jaka jest najczęściej wyszukiwana fraza,
- Do czego ma to prowadzić,
- Do czego właściwie chcemy zachęcić.
A to przecież podstawa skutecznego marketingu!
Zainwestuj w swój własny salon kosmetyczny i wykorzystaj jego marketingowy potencjał!
O czym musisz pamiętać, jeśli chcesz zainwestować w skuteczny marketing salonu kosmetycznego? Przede wszystkim, my w agencji u każdego klienta zaczynamy od:
- Zdefiniowania celów,
- Przygotowania strategii działania,
- Określenia grupy docelowej i persony, do których będzie kierowany przekaz,
- Zaplanowania optymalnego budżetu na marketing,
- Zwiększenia rozpoznawalności, dzięki, chociażby reklamie w social mediach, (więcej dowiesz się tutaj – KLIK!)
- Zadbania o firmowe social media,
- Wykorzystania wizytówek Google i w Google Ads,
- Pozycjonowania treści na słowa kluczowe,
- Stworzenia strony internetowej.
Możesz zrobić to wszystko sama, ale jak sama widzisz, jest tego sporo. Każdy z wymienionych elementów wpływa na rozpoznawalność Twojego salonu. To trochę tak jak puzzle – wszystko ma swoje miejsce i musi pasować do pozostałych. Tylko wtedy działania marketingowe w internecie mają sens! Wiemy, że to może teraz wydawać Ci się naprawdę skomplikowane.
Ale spokojnie, nie musisz robić tego samodzielnie! Zacznij od ustalenia tego kto może Ci pomóc.
Jesteśmy Well marketing, zapewniamy spokój płynący z wyników!
Jesteśmy agencją marketingową, która specjalizuje się w marketingu branży beauty. Każdego dnia pomagamy właścicielkom salonów kosmetycznych zyskać nowych klientów! Dzięki skutecznym działaniom marketingowym ich salony rozkwitają! Przekonaj się sama!
Jeżeli wolisz sama uczyć się podstaw marketingu skorzystaj z naszych warsztatów. A jeżeli chcesz cieszyć się znakomitymi wynikami powierz nam marketing Twojego salonu kosmetycznego. A my zadbamy już o całą resztę!
Nam ten cytat bardzo się podoba! Trafnie pokazuje, jak działa marketing i jak ogromną rolę odgrywa w być lub nie być Twojego salonu.
„Zaprzestać reklamy by oszczędzić pieniądze to jak zepsuć zegar by zatrzymać czas”.
Thomas Jefferson
Chcesz rozwijać swój mały salon kosmetyczny i osiągnąć sukces?
W takim razie zachęcamy – czytaj regularnie naszego BLOGA. Każdy artykuł to potężna dawka wiedzy z zakresu marketingu dla salonu kosmetycznego i to zupełnie za darmo!
Potrzebujesz czegoś więcej?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym ekspertem od prowadzenia biznesu beauty, który z przyjemnością odpowie na Twoje pytania.
Umów się TUTAJ!
Pamiętaj, zawsze #BądźWell
A może po prostu chcesz poznać nas bliżej? W takim razie wpadnij na nasze social media!
Well marketing na Facebooku >KLIK<
Well marketing na Instagramie >KLIK<