Jakie korzyści przynosi regularne prowadzenie firmowego bloga?

Jak skutecznie prowadzić blog firmowy i czy w ogóle warto to robić?

Przeczytaj wpis, którego tematem jest blog firmowy!

Chcesz skutecznie pozyskiwać nowych klientów?

A może chciałbyś budować trwałe więzi z tymi, którzy już dobrze Cię znają?

W obu przypadkach nie ma lepszej drogi do celu, niż prowadzenie firmowego bloga. Tylko jak zacząć?

Czytając dzisiejszy artykuł dowiesz się:

  • W jaki sposób założyć unikalny firmowy blog?
  • Jak pisać wartościowe artykuły na bloga?
  • Jakiego rodzaju treści zamieszczać?
  • Czego unikać?
  • Jak blog wpływa na pozycjonowanie Twojej strony?
  • A także — dlaczego w ogóle warto zacząć blogowanie?
Napis blog

Jak założyć blog firmowy?

Zrób to na firmowej stronie internetowej.

  1. Upewnij się, że Twoja obecna strona jest zbudowana na platformie, która obsługuje blogi (na przykład WordPress).
  2. Przechodząc do panelu administracyjnego, aktywuj funkcję bloga.
  3. Dostosuj wygląd bloga do reszty witryny i kolorystyki charakterystycznej dla prowadzonej przez Ciebie firmy.
  4. Rozpocznij publikowanie wpisów.
  5. Organizuj wpisy, dodając odpowiednie kategorie i tagi.
  6. Dodaj linki do bloga w głównym menu lub stopce witryny, by użytkownicy mogli łatwo na niego trafić.

Zakładając bloga w ramach własnej witryny, dostosuj jego wygląd i układ tak, aby pasował do wizerunku firmy, jaką prowadzisz oraz skutecznie przyciągał nowych klientów. Dzięki temu nie będziesz musiał polegać też na mających ograniczoną funkcjonalność platformach zewnętrznych.

Jak pisać blog firmowy?

Twórz teksty, które będą merytoryczne, przydatne, a zarazem zrozumiałe dla Twojego odbiorcy. Nie zapomnij też, aby dostarczany przez Ciebie content był przygotowany rzetelnie, a dla czytelnika po prostu ciekawy.

Jak konstruować wpisy blogowe?

  • Reaguj na problemy, potrzeby i oczekiwania odbiorcy,
  • Kieruj słowa bezpośrednio do niego,
  • Odpowiadaj na jego pytania,
  • Dbaj o jasność i precyzję wyrażania myśli,
  • Miej na uwadze konkretny cel,
  • Realizuj obietnice złożone w nagłówkach lub leadzie,
  • Stosuj krótkie akapity i punktory, ułatwiające czytanie,
  • Wykorzystuj opowieści i przykłady ,,z życia wzięte”,
  • Zachęcaj do podjęcia działań (np. zostawienia komentarza lub zapisania się na newsletter).

Koniecznie zadbaj też o redakcję i korektę wpisów, działając w myśl zasady, że nawet najlepszy pomysł może stracić na jakości, jeśli będzie pełen błędów. Dzięki tym wskazówkom z pewnością zaczniesz publikować artykuły, które skutecznie wypromują Twój biznes w sieci.

przygotowywanie wpisu blogowego

Jakie treści są odpowiednie na blog firmowy? Co publikować na swoim blogu?

Jeśli nie wiesz, o czym dokładnie pisać, sprawdź, co chcą wiedzieć Twoi potencjalni klienci.

W tym celu:

  • Użyj Google,
  • Użyj narzędzi takich jak Answer The Public,
  • Albo zapisuj pytania, które najczęściej padają w Twoich kontaktach z klientami.

Możliwości są nieograniczone. Możesz publikować rozmaite typy contentu:

  • Pytania i odpowiedzi,
  • Porady,
  • Instrukcje,
  • Listy korzyści,
  • Omówienia case studies, czyli przykładów ,,z życia wziętych”,
  • Wywiady z ekspertami,
  • Relacje z wydarzeń branżowych,
  • I wiele innych.

Opisuj projekty lub sukcesy firmy, informuj też o nowościach, promocjach i wydarzeniach związanych z jej działalnością. Jako dodatek do wpisów wykorzystuj obrazy, infografiki, podcasty, czy filmy. Wówczas skutecznie przykujesz uwagę grupy docelowej, ułatwisz jej zrozumienie przekazu i wzbogacisz udostępniane treści.

research i notatki do wpisu

Czego powinieneś unikać, tworząc wpisy na bloga?

Postaw na strategię content marketingu i twórz unikalne, wpisy blogowe.

Staraj się unikać:

  • Publikowania bezwartościowych treści,
  • Pisania stricte pod SEO,
  • Powielania wpisów konkurencji,
  • Specjalistycznej terminologii, której nie tłumaczysz odbiorcy,
  • Tworzenia ściany samego tekstu.

Jeśli będziesz unikać powyższych błędów, prędko zyskasz w oczach odbiorców, którzy zaczną generować ruch na stronie Twojej firmy.

Utrzymując regularność, zwiększysz szanse na pozyskanie nowych klientów, poszukujących w sieci różnego rodzaju pożytecznych treści. Trzymaj się, więc ustalonego wcześniej, regularnego planu publikacji, udostępniaj cenne informacje i porady, a już wkrótce osiągniesz oczekiwane rezultaty i staniesz się autorytetem w branży.