Opracuj skuteczną strategię marketingową!

Prowadzisz pensjonat lub hotel?

Pragniesz w 2024 przyciągać nowych gości niczym magnes? 

Znalazłeś się we właściwym miejscu!

Dziś dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o przygotowaniu strategii marketingowej hotelu na nadchodzący rok.

zaplanuj sukces hotelu na 2024 rok

Dlaczego planowanie na 2024 musisz zacząć już teraz?

Zapisanie kalendarza marketingowego ułatwia skuteczną sprzedaż! 

To dzięki niemu zyskasz:

  • Lepszą organizację pracy i zarządzania,
  • Trwałe relacje z gośćmi,
  • Umocnioną pozycję na rynku,
  • Zwiększoną ilość rezerwacji,
  • A także wzrost zaangażowania w social mediach.

Jak widzisz więc, istnieje wiele powodów, dla których tworzenie strategii warto zacząć już teraz.

Podejmij te kroki już dziś!

1. Wykonaj analizę SWOT

Planowanie działań marketingowych zacznij od analizy SWOT. W tym celu wypisz:

  • Mocne strony Twojego obiektu i kluczowe walory, które wyróżniają go wśród konkurencji na rynku,
  • Słabe strony, które ograniczają sprawność jego działania i reagowania na zmieniające się wymagania gości,
  • Przewidywane szansy, które mogą stać się impulsem do rozwoju obiektu,
  • Oraz zagrożenia, które są barierą w jego rozwoju.

Bądź do bólu uczciwy i brutalnie szczery. Nie słódź, a dzięki zestawieniu prędko zrozumiesz, jakim obszarom należy poświęcić najwięcej uwagi, by w 2024 cieszyć się lepszymi wynikami czy opiniami gości. 

2. Określ cele na 2024

Przemyśl i zapisz, co pragniesz osiągnąć w ciągu kolejnych miesięcy. To może być pomnożenie liczby rezerwacji, zwiększenie świadomości marki lub poprawa opinii w sieci. Pamiętaj jednak, aby Twoje cele biznesowe były:

  • Konkretne — a zatem pozbawione ogólników i abstrakcyjnych stwierdzeń,
  • Mierzalne — skoncentrowane wokół liczb i dat lub możliwe do przedstawienia w formie skali,
  • Osiągalne — a więc realistyczne, sformułowane w oparciu o możliwości i zasoby, którymi dysponujesz,
  • Oraz czasowe — czyli uwzględniające konkretne terminy realizacji.

3. Wskaż grupę docelową

Zidentyfikuj docelową grupę klientów. To rodziny z dziećmi, businessmani, goście weselni, uczestnicy konferencji, a może seniorzy? Dowiedz się o nich jak najwięcej. Weź pod uwagę zachowania i preferencje, aby skutecznie dopasować strategię do oczekiwań potencjalnych gości. 

4. Zaplanuj działania na 2024

Utwórz kalendarz działań marketingowych na cały rok. Pamiętaj, aby uwzględnić w nim sezonowość branży hotelowej, święta, wydarzenia lokalne oraz długie weekendy.

Możesz także pobrać gotowy, pełen inspiracji planer (link), przygotowany przez specjalistów Well, który z pewnością pomoże Ci:

  • zadbać o wizerunek firmy,
  • sprawne edukować odbiorców,
  • umocnić łączące Was relacje
  • i zwiększać zyski każdego dnia.            

4. Wybierz kanały promocji

Na podstawie danych o docelowej grupie klientów wybierz kanały, które wykorzystasz do komunikacji z nimi. Mogą to być: social media, reklama internetowa, e-mail marketing, kampanie SMS, aplikacje mobilne, telewizja oraz media analogowe.

5. Zadbaj o wartościowe treści

Aby skuteczniej docierać do swojej grupy odbiorców, zadbaj o jakościowe: posty w mediach społecznościowych, artykuły na blogu firmowym, materiały wideo, poradniki itp. Miej przy tym na uwadze swoje cele, a także cechy wspólne idealnych klientów. 

zaplanuj sukces hotelu na 2024 rok

Marketing i reklama hotelu bez tajemnic

Zadbaj o komunikaty i oferty dopasowane do różnych grup odbiorców

Nie zakładaj, że jeden rodzaj reklamy przemówi do wszystkich. Dostosuj komunikaty oraz oferty do potrzeb różnych osób, należących do Twojej grupy docelowej. W ten sposób dotrzesz do potencjalnych gości i skuteczniej zachęcisz ich do skorzystania z oferty hotelu. 

Przygotuj się na każdy sezon roku 2024

Pamiętaj, że każdy sezon stwarza potrzeby, które warto wykorzystać w promowaniu usług. Na przykład, w lecie warto skupić się na ofertach związanych z urlopem i spędzaniem czasu na świeżym powietrzu, a zimą na pakietach dotyczących ferii, czy sportów zimowych.

Monitoruj efekty

Nie zapomnij też o stałym monitorowaniu skuteczności działań marketingowych. Dzięki temu szybko zauważysz, które z nich przynoszą oczekiwane rezultaty, a które wymagają poprawy lub modyfikacji. Systematycznie analizuj dane i nie daj się zmianom na rynku!

zaplanuj sukces hotelu na 2024 rok

Skuteczna reklama Twojego biznesu na wyciągnięcie ręki!

Marzysz o tysiącach pozytywnych opinii oraz kalendarzu rezerwacji wypełnionym aż do przyszłego grudnia?

Nic prostszego!

Zaufaj Well marketing i postaw na rozwiązania, które po prostu sprawdzają się w branży.

Już dziś opracuj swoją strategię, pobierz nasz kalendarz marketingowy (link) i przygotuj się na sukces w roku 2024.

Powodzenia!

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *