Poznaj definicję i zalety marketingu treści.

Przeczytaj wpis, którego tematem jest content marketing!

Wciąż szukasz sposobu, aby wyróżnić się z tłumu i przebić wszechobecny przez szum informacyjny?

Chcesz, aby social media i strona internetowa Twojej firmy cieszyły się większym zainteresowaniem?

Z tego artykułu dowiesz się: 

  • Czym jest marketing treści,
  • Jakie założenia obejmuje,
  • Jakie są jego formy,
  • Jak prowadzić skuteczne działania content marketingowe,
  • I jakie ostatecznie przyniesie Ci to korzyści.

Czym jest content marketing? —  definicja marketingu treści. 

Content marketing (znany też jako marketing treści) to strategia marketingowa polegająca na regularnym tworzeniu, dystrybucji oraz promocji wartościowych treści w celu przyciągania, zaangażowania i budowania relacji z potencjalnymi klientami. 

Czym jest marketing treści?

Jest to metoda, która skupia się na dostarczaniu informacji, rozwiązywaniu problemów i oferowaniu odbiorcom pewnej wartości dodanej. Dzięki niej, z pewnością osiągniesz długotrwały efekt w pozycji eksperta w swojej dziedzinie i zwrócisz uwagę internautów, którzy chętnie kupią dany produkt lub skorzystają z oferowanych przez Ciebie usług.

Strategia content marketingowa online. Jakie założenia obejmuje?

Podstawowe założenia content marketingu obejmują:

  1. Zrozumienie odbiorców (ich problemów, potrzeb i zainteresowań),
  2. Tworzenie wartościowych treści skierowanych do określonej grupy,
  3. Skuteczne promowanie nowo powstałych treści,
  4. Budowanie trwałych relacji z klientami i stopniowe zwiększanie ich zaangażowania,
  5. Ugruntowanie pozycji specjalisty w swojej branży.
Content marketing - założenia

Pamiętając o tych założeniach, budujesz zaufanie względem swojej marki i pomagasz użytkownikom w podejmowaniu, świadomych decyzji zakupowych. Staraj się dzielić wartościową wiedzą i cennymi informacjami, a bez trudu przyciągniesz nowych klientów i prędko nakłonisz ich do wizyty lub zakupu.

Rodzaje treści w content marketingu. Co chce zobaczyć Twój odbiorca?

Aby skuteczniej docierać do swojej grupy odbiorców, zadbaj o jakościowe:

  1. Posty w mediach społecznościowych (grafiki, krótkie filmy, relacje, rolki, memy itp.),
  2. Artykuły na blogu firmowym,
  3. Filmy instruktażowe, wywiady, historie sukcesów, vlogi, animacje,
  4. Infografiki,
  5. Podcasty,
  6. Webinary,
  7. E-booki, 
  8. Newslettery,
  9. Quizy i Testy,
  10. Recenzje, opinie, zdjęcia i filmy dotyczące wizyty, czy zakupu, 
  11. Praktyczne poradniki i instrukcje dotyczące danego produktu lub usługi.

Możesz, również sprawdzić jakie hasła wyszukują w Google twoi klienci, wykorzystać Answer The Public, lub zapisać, co ich ciekawi w bezpośredniej rozmowie. Wówczas zyskasz pewność, że tworzysz interesujące treści, które przyczyniają się do umocnienia waszych relacji.

Różne rodzaje treści

Efektywność w content marketingu, tworzenie i dystrybucja treści.

Właściwe podejście do marketingu treści pozwoli Ci przyciągać uwagę użytkowników, zwiększyć ruch na stronie i w efekcie wpłynąć na sprzedaż. 

Aby prowadzić skuteczne działania, musisz jednak pamiętać o:

  1. Wyznaczeniu jasnych celów: na przykład — zwiększeniu sprzedaży, świadomości marki, generowaniu większego ruchu na stronie, zwiększeniu liczby zapisów na newsletter, itd.
  2. Opisaniu i zrozumieniu grupy docelowej: tego, jakie są cechy wspólne idealnych klientów, kim są, czego pragną, z czym się męczą, czego się boją, co ich interesuje i o czym jeszcze nie wiedzą.
  3. Wyborze właściwych kanałów dystrybucji: takich gdzie najwięcej czasu spędzają Twoi odbiorcy.
  4. Dbaniu o jakość treści na stronach firmowych: takich, które będą pomocne, rozrywkowe lub edukacyjne.
  5. Monitorowaniu wyników i dostosowywaniu strategii: regularnej analizie liczby — dokonanych interakcji, wejść lub odsłon, minut spędzonych na stronie, kliknięć w linki, nowych obserwujących i ich porównywanie z założonymi celami. 

Nie zapominaj też, że marketing treści nie kończy się na jednym artykule czy wpisie na blogu. Trzeba dbać o ich promocję, docieranie do wybranej grupy odbiorców oraz regularne mierzenie wyników. W tym celu potrzebne będą działania reklamowe. Skup się więc na swoich celach i działaj, tak aby stopniowo osiągać branżowy sukces.

Korzyści, które przynoszą działania content marketingowe.

Warto inwestować czas i zasoby w marketing treści, ponieważ wpływa on na:

  • Zwiększenie widoczności marki,
  • Zwiększenie zaangażowania użytkowników na Twoich profilach w mediach społecznościowych,
  • Obniżenie kosztów Twojej reklamy,
  • Wzrost sprzedaży produktów lub usług,
  • Budowanie autorytetu,
  • Poprawę pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych,
  • Podtrzymywanie relacji z pozyskanymi klientami, 
  • Przykucie uwagi nowych odbiorców, potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą.
Content marketing

Klucz do budowania silnej marki i pozyskiwania lojalnych klientów.

Strategia content marketingowa to znacznie więcej, niż zamieszczanie artykułów blogowych na stronie firmowej.

Marketing treści jest, bowiem kluczem do budowania rozpoznawalnej marki i wzmacniania relacji z klientami, dzięki aktywności w wielu różnych obszarach sieci. Jego głównym celem jest przyciąganie uwagi oraz generowanie sprzedaży, przy pomocy różnych form, takich jak infografiki, filmy, podcasty czy e-booki.

Teraz już wiesz, w jaki sposób skutecznie wykorzystać go do własnych celów.

Jaki będzie twój kolejny krok?

Daj znać na mediach społecznościowych Well!

Well marketing na Facebooku >KLIK<

Well marketing na Instagramie >KLIK<

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *